Topic-icon Producent - posiadacz działaności gospodarczej czy osoba prywatna?

Więcej
3 lata 1 miesiąc temu #699

Witam serdecznie.
Z góry chciałbym podziękować za możliwość uczestnictwa na Forum - wiele tematów rozwiało wiele moich wątpliwości.
Jednak mam kilka pytań:

1. Czy CE może być nadane przez osobę prywatną czyli producenta czy musi być to osoba posiadająca działalność gospodarczą?
Od czasu do czasu sprzedam wykonaną przeze mnie niewielką maszynę - jestem studentem, a moje zyski z niej mieszczą się w kwocie wolnej od podatku czyli poniżej 1400zł miesięcznie. Czy ja jako osoba prywatna może nabić tabliczkę na ową maszynę?

2. Czy w przypadku wykonania maszyny na terenie UE ale sprzedaży jej tylko na rynek USA jestem zoobowiązany do posiadania certyfikatu CE?


Byłbym ogromnie wdzięczny za odpowiedź na moje powyższe pytania.
Pozdrawiam!

Prosimy Zaloguj lub Zarejestruj się się, aby dołączyć do rozmowy.

Więcej
3 lata 2 tygodni temu #739

Dyrektywy Nowego Podejścia definiują PRODUCENTA jako "każdą osobę fizyczną lub prawną, która wytwarza produkt lub która zleca zaprojektowanie lub wytworzenie produktu i oferuje ten sprzęt elektryczny pod własną nazwą lub znakiem towarowym". Także pod kątem wymagań - niezależnie, czy producentem jest osoba fizyczna czy spółka - jest ona traktowana jako producent.

Samo wprowadzenie do obrotu oznacza "pierwsze dostarczenie produktu do celów dystrybucji, konsumpcji lub używania na rynku Unii w ramach działalności handlowej, odpłatnie lub nieodpłatnie". Jeżeli towar jest sprzedawany - jest mowa o działalności handlowej (nie do każdej oczywiście musi zostać zakładana działalność gospodarcza).

Także w Pana przypadku, należy uznać Pana za producenta nawet w sytuacji w jakiej Pan się znajduje, jest Pan zobowiązany spełnić wszystkie wymagania zawarte w dyrektywach przewidujących oznaczenie CE, w tym nadać znak CE na maszynę, oznakować ją własnymi danymi oraz wystawić dokument deklaracji zgodności.